איך לבחור חברות מומלצות לפיתוח אפליקציות

מעוניינים לפתח אפליקציה לבית העסק? צץ בראשכם רעיון מקורי לאפליקציה ייחודית? מחפשים אחר שירותיה של חברה המתמחה בפיתוח ובניית אפליקציות? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות תוכלו למצוא מידע מורחב אודות כל הפרמטרים המקצועיים לבחירת חברות פיתוח אפליקציות. 


מספר מילים מקדימות על חשיבות בחירתה של החברה הנכונה למטרות פיתוח אפליקציות

מאז כניסת הטלפונים החכמים אל תוך חיינו באמצע העשור הראשון של המאה ה-21, חל גידול משמעותי ובלתי פוסק בפעילותן של חברות העוסקות ומתמחות בהליכי פיתוח של אפליקציות לסביבת המובייל. היקף החברות הפועלות כיום בתחום זה הינו גדול ורחב, והוא מחייב אתכם לבצע הליך בחירה ממוקד ומקצועי באחת מהן לצורך ליווי הליכי הפיתוח והבנייה של האפליקציה עליה אתם חולמים. החשיבות בהליך בחירתה של החברה הנכונה לפיתוח ובניית אפליקציות נובע בראש ובראשונה מריבוי האפליקציות המועלות מדי יום לחנויות האפליקציה של חברת APPLE וחברת גוגל המפעילה את ה-גוגל פליי, חנות האפליקציות למכשירי אנדרואיד. כיום, על מנת להתמודד בשוק רווי אפליקציות מכל סוג ובכל תחום, אתם חייבים להעמיד לרשותכם אפליקציה בעלת ערך מוסף לקהל המשתמשים ובעלת יכולת טכנולוגית המאפשרת לקהל משתמשי האפליקציה ליהנות מאפליקציה מתקדמת וחכמה אך יחד עם זאת ידידותית ונוחה לשימוש. כיצד בוחרים בחברה הנכונה שתבצע זאת עבורכם? על כך בשורות הבאות.

פרמטרים כלליים לבחירת חברות פיתוח אפליקציות

על מנת להבטיח לעצמכם הליך פיתוח מקצועי ויעיל בכל הנוגע לפיתוחה של האפליקציה עליה אתם חולמים, אנו ממליצים לכם לבצע את הליך הבחירה בשני שלבים מקדימים, השלב הראשון: סינון מקדים של החברות הפועלות בתחום בהתאם למספר פרמטרים כלליים עליהם נרחיב מייד, והשלב השני: בחירת החברה בהתאם לאיכות השירותים המוצעים לכם על ידה (ועל כך נרחיב בהמשך המאמר).

בין יתר הפרמטרים הכלליים לסינון המקדים של החברות העוסקות בהליכי פיתוח אפליקציות תמצאו את הנושאים הבאים:

  • ניסיון מעשי- הקפידו לבדוק מה הוא הניסיון המקצועי של החברה בתחומי פיתוח אפליקציות
  • תחום התמחות- בדקו מה הוא תחום ההתמחות העיקרי של החברה בכל הנוגע  לפיתוח אפליקציות. כיום, תוכלו למצוא חברות פיתוח ובנייה המתמחות בפיתוח אפליקציות המיועדות לבתי עסק, חברות העוסקות ומתמחות בפיתוח אפליקציות משחק, חברות המתמחות בפיתוח אפליקציות לפייסבוק וכדומה.
  • היקף השירותים- בדקו מה הוא היקף שירותי הפיתוח והבנייה המוצע לכם על ידי החברות השונות, והקפידו לבחור אך ורק בחברות המעניקות לכם ליווי כולל לכל שלבי הפיתוח, וקידום האפליקציה בהמשך.

לאחר הסינון המקדים אותו ביצעתם למטרות בחירת חברה לפיתוח אפליקציות, אנו ממליצים לכם להמשיך לבצע הליך השוואתי בין החברות השונות בהתאם לאיכות השירות המוצע על ידי כל אחת ואחת מהן. את ההליך ההשוואתי בין החברות השונות אותן סיננתן בקפידה, מומלץ לבצע בהתאם לפרמטרים הבאים:

  • תיק עבודות- בקשו מנציגי החברות השונות להפנות אתכם לאפליקציות שונות אותן הן פיתחו לאורך השנים ובדקו כל אחת ואחת מהן בהתאם לחוויית השימוש בה ותפעולה.
  • צוותי הפיתוח- בדקו מה הוא הניסיון המקצועי העומד לרשות כל אחד ואחת מאנשי הפיתוח בחברה.
  • מחקר ואפיון אפליקציות- בדקו האם החברה מעמידה לרשותכם שירות מקדים להליכי הפיתוח ובניית האפליקציה, וזאת במסגרת ביצוע הליכי מחקר ואפיון מעמיק לאפליקציה אותה אתם רוצים לפתח.
  • תהליכי הפיתוח- בדקו לעומק מה היא שיטת העבודה המיושמת על ידי החברות השונות וזאת בהתאם לתהליכי הפיתוח המוצעים לכם  על ידי כל אחת מהחברות הרלוונטיות עבורכם. כמו כן, הקפידו לבדוק מהו השירות המוצע לכם בכל אחד משלבי הפיתוח.

בנוסף לכל הפרמטרים המופיעים לעיל, הן בשלב הסינון המקדים של חברות העוסקות בהליכי פיתוח אפליקציות והן בשלב בחינת השירותים השונים המוצעים לכם על ידי כל אחת ואחת מהחברות, מומלץ לבחון יחד עם החברה הנבחרת על ידיכם את הנושאים הבאים: עלויות הפיתוח, עריכת הסכם סודיות וזכויות יוצרים, התחייבות לעמידה בלוחות זמנים, וכמובן, נושא השירות והיחס האישי העומד לרשותכם על ידי החברה בה בחרתם.

זכרו- הצלחת האפליקציה אותו אתם עומדים לפתח תלויה בראש ובראשונה בטיב השירותים המוצעים לכם על ידי חברת הפיתוח , ולכן חשוב לקיים הליך בחירה מקצועי וללא פשרות!